Het kan zijn dat ik een oude mopperkont aan het worden ben, die in alles wat veranderd enkel de nadelen ziet. Of de NS en consorten zijn gewoon niet heel praktisch bezig.
Een hypermoderne fietsenstalling waar ik al eerder over schreef, naast kapotte fietsen loopt er ook nog eens geen fietspad naartoe, maar fietsers die over het Jaarbeursplein naar de Jaarbeurspleinfietesenstalling fietsen worden door mensen met gele hesjes berispt. Vele fietsers berispen op hun beurt met harde toon de mensen in gele hesjes weer. Zodat een dag later de mensen met gele hesjes verslagen hun afstand houden van de fietsers die graag hun fiets willen stallen.
De NS heeft nu de ov chip helemaal verplicht gesteld. Ik vroeg me al af hoe ze de maandtrajectkaart zouden gaan opzetten. Deze is nu een paar euro per maand duurder geworden, maar daar staat tegenover dat je wel voor die paar euro extra buiten het traject en de spits met voordeel kan reizen. Leuk, denk je, maar ik heb al een voordeeluren abonnement, dus dan betaal ik dubbelop, sterker nog, mijn werkgever betaald voor die korting, die dat weer waarschijnlijk doorspeelt naar de belastingdienst, waardoor iedereen dus meebetaald aan een korting die niemand gebruikt. De eu zal er ook niet blij mee zijn, dit is een klassiek voorbeeldje koppelverkoop die niet strookt met de richtlijnen binnen onze unie. Leuk bedacht, maar die vlieger gaat nogal mank. Ik zal het nog eens navragen, of ik als voordeelkaart houder compensatie krijg, of dubbele korting, 80% korting op mijn reis, dat zou ook wel weer leuk zijn.
Ze maken het allemaal steeds ingewikkelder en de reiziger moet zijn weg maar zien te vinden, en dat lukt dan ook wel. En als het gewend is verzinnen ze wel weer wat anders.