Mijn eerste stapjes zijn gemaakt

Ik zag er niet zoveel in, leuk, voor even, een hype. Nog steeds niet. Het verword nu alleen maar tot een marketing platform. Misschien dat ik er nog wat mee kan verdienen. If you can’t beat them, join them. Ik heb de kennis in huis: beetje programmeren, beetje modelleren, beetje animeren. Bovendien valt er op die gebieden een hoop te verbeteren. In dat Second life. wat ik niet snap is dat ze niet gewoon een wat fatsoenlijkere engine gebruikt hebben.. alles is crappy, alles voelt super nep aan, ik zie mezelf geen geld besteden aan meuk die virtueel is. Hetgeen wat mij wat nieuwsgierig heeft gemaakt is Samurai island. Maar het is een lelijk samenraapsel geworden. alsof men de lego ridders voorzien heeft van de ruimte helmpjes, dat vond ik vroeger ook al vreselijk. Toch maar een gratis boken(oefenzwaard) meegenomen, verder kon ik niet. Betalen hoeft niet maar als je niet als eventueel betalende klant bekend staat(geregistreerd met creditcard of Paypal gegevens) kan je niet zomaar overal komen en meedoen. Gelijk even de ‘moves’ geprobeerd. Er is welgeteld 1 aanvalshouding a la Keanau Reeves in the Matrix met een handje kungfu-achtig achter je hoofd en in je andere hand je zwaard, als was het een degen in plaats van een echt zwaard. En ook maar 1 manier van slaan. Verdedigen heb ik niet geprobeerd. Bagger. Een goed zwaardvechter houd zijn zwaard goed voor zich met twee handen, of in ieder geval een hand aan zijn saya(schede) of een tweede zwaard(musashi). Een slag gaat niet lomp van links naar rechts. Mikken moet je, een goede slag komt als een volle cirkel van boven je hoofd, een snelle slag direct vanuit de saya. Dus werk aan de winkel. Een goed zwaard modeleren, een fiks aantal animaties en daarbij behorende scripts om een en andere aan elkaar te breien. En natuurlijk een op maat gemaakt gi, hakama en obi. En daar dan weer geld mee verdienen, zoniet dan heeft second life voor mij meer dan afgedaan. Dan liever een Wii met red alert, dan zwaai ik lekker met mijn remote als ware het een zwaard.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *