Hart en vaten

Ik vond het al verdacht. Een halvarine merk met een mooie sprankelende reclame, goed voor hart en vaten. Gezien meer dan de helft van het product water is en de rest enkel voor de versteviging zorgt kan ik me voorstellen dat het in ieder geval niet veel slechter is dan water. Maar ze hadden nu wat toegevoegd. Nu nog beterder! Dan rijzen de haren me weer ter berge. Het zou nu zelfs cholesterol verlagend werken.. prima.. verkooppraatjes hebben ze allemaal. Toen kwam de zorgverzekering om de hoek kijken. Alle alarmbellen begonnen meteen te rinkelen. Dit was geen simpel ‘ik heb een product en wil het verkopen’ marketing plan, dit was meer dan dat. Ze wilden het product door onze strotten gaan duwen, hard en genadeloos. Vergoed door de zorgverzekering, wat dus inhield dat ik collectief meebetaalde aan de dagelijkse behoefte aan hagelslaglijm van een ander. Iemand heeft hard na zitten denken, hard en goed, waterdicht plan om een degelijke geldstroom te genereren door een goede samenwerking met diverse partijen. Zelfs de Hartstichting viel voor de mooie praatjes, waarschijnlijk ondersteund met een gulle gift en heeft toestemming gegeven om hun logo te misbruiken. De consument liet zich gewillig meevoeren in deze illusie. Te mooi om waar te zijn, het is goed voor je, gesteund door een degelijke stichting en ook nog eens vergoed door de verzekering, wat kan daar nu mis mee zijn? Wat kan daar nu mis mee zijn? Dit is te vaak een retorische vraag. Veel te vaak. Mensen denken niet meer na. Dat is jammer en achteraf gebleken ook nog eens [url=http://nos.nl/artikel/347178-stop-verkoop-becel-proactiv.html]slecht voor hart en vaten[/url].

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *