Hey buschaufeur..

De bussen staken. Of eigenlijk, de buschaufeurs staken. Hun goed recht. Zou je zeggen. Na de overname van de BBA door Veolia is er een hoop veranderd. Heb al regelmatig een aantal klachten richting Veolia gestuurd. Nooit serieus antwoord op gekregen, maar wel wat veranderingen gezien, op zich positief. Maar het is alweer de derde keer in een half jaar dat de bussen ‘fysiek’ staken, niet rijden. Daarnaast hebben ze nog regelmatig alleen in de spits gereden of zonder afstempelen(niet dat dat uitmaakt, want mijn abonnement heb ik toch al betaald). In hoeverre is De busmaatschappij hier nog van onder de indruk? Als men om de maand gaat staken? Vroeger, toen er nog geen vakbonden waren die je belangen konden behartigen, toen was staken nog een zeer sterk middel. Tegenwoordig lijkt het niemand anders te raken dan de reiziger. De busmaatschappij lijkt er maling aan te hebben. Zoals een ouder zijn kind op de winkelvloer laat liggen als deze voor de zoveelste keer om snoepjes zeurt. Nee is nee, en daar blijft het bij. Staken werkt niet meer. Staken benadeeld de verkeerde mensen. Er zijn nu toch vakbonden? Belangen kunnen nu behartigd worden. Er wordt geluisterd. Dus buschaufeurs, wees creatief en probeer de busmaatschappij weer eens te raken, niet de reiziger.